Romeins hoogtepunt en een blij weerzien

25 juli 2016 - Venhuizen, Nederland

Na een goede nachtrust in een koele kamer en een heerlijk ontbijt vroeg in de morgen in pension hotel Spickerman te Vynen ben ik volgeladen de fiets weer opgesprongen om via een kleine maar prachtige omweg rond de Rijnmeren rond 9:45 bij het Archeologisch Park te arriveren. Bagage kon ik gemakkelijk en kosteloos kwijt in de lockers zodat ik de handen vrij had om de gereconstrueerde gebouwen en de informatie rustig te bestuderen. Zeer boeiend was ook het gloednieuwe museum waarin vondsten daterend uit de verschillende eeuwen goed en ook in Nederlands beschreven werden. Daar waren ook de fundamenten van het badhuis te zien. Bijzonder om te zien was dat dwars door het park een landelijke dorpsstraat loopt met agrarische bedrijvigheid!
Om half één meldden Marian, Mariet en Hildegard zich bij de ingang en heb ik de fiets na 375 km op de drager gezet waarna we in Xanten nog heerlijk geluncht hebben (met een grote sorbet als toetje) en zijn we uiteindelijk rond 14:30 vertrokken om rond 17:00 weer in Venhuizen terug te komen.

Dat was het einde van een boeiende tocht met mooie ervaringen!