Hoezo oververhitte dag ?

19 juli 2016 - Kleef, Duitsland

Zo, vandaag mocht er weer wezen zeg. Eerst met een noodgang ruim 65 km de afstand tussen Bunnik en Oosterhout overbrugd met een licht windje tegen. Daarbij moest ik ook nog weer eens kilometers omrijden omdat er werkzaamheden aan de Rijn dijk waren. Wel weer leuk was een ontmoeting met een 70er op de racefiets die met enkel een slaapzak op reis ging, vandaag even naar Simpelveld, vorige keer in 12 dagen naar Barcelona!!!!
Uiteindelijk was ik rond 11:40 bij de kerk van Oosterhout waar ik een bewoner bereid vond om m'n accu weer wat op te laden. Intussen trof ik na enig telefonisch contact Richard aan, samen even een radler 0% gedronken en toen wachten op Kevin en Margo, die daar toch ongeveer drie kwartier later aankwamen. Nog ff een frisdranken genoten en toen de rit weer voortgezet via omtrekkende beweging Nijmegen ingetrokken. Na op de waalkade nog even de rijen wandelaars op de brug te zien aankomen, ben ik via de Ooijpolder verder gegaan en bij Oortjeshekken ff een radler gedronken. Het was toen inmiddels rond 14:00 en ca 30 graden en hoopte rond 16:00 bij Kleef bij het hotel te arriveren.
Het verliep echter anders. Juist via Millingen Duitsland ingetrokken kreeg ik een lekke achterband. Gelukkig was het eerste Duitse plaatsje dicht in de buurt en trof jonge me een bij een huis aan waar ik in de schaduw de fiets op z'n kant zette. Na 3 pogingen bleef het (rond het) ventiel echter lekken, dus toen met de vriendelijkste hulp van de bewoner met fiets in de aanhanger naar Millingen terugbracht naar de plaatselijke fietsenmaker. Uiteindelijk kreeg ik daar een huurfiets, de fiets tassen overzetten en met een klein gangetje nu weer naar Duitsland ( na toch nog even teruggekeerd te zijn naar de fietsenmaker om toch intussen de accu daar op te laden).
Ik heb overigens heerlijk gedineerd in Millingen, de Gelderse Poort, met een heerlijke sorbet als toetje. Uiteindelijk was ik pas om 20:00 op mijn kamer in het prachtige complex van Schloss Gnadental, even voor Kleef ( terwijl ik toch nog weer te ver reed vanwege slechte bebording en mijn mobiel was inmiddels leeg....).
En nu dan een hete nacht. Ik hoop dat ik goed slaap!

1. Annemariebankersen:
    20 juli 2016
    En.. lekker geslapen? Ik hoop dat je inmiddels weer op je eigen fiets fietst! Net Richard aan de telefoon (half elf) hij zat nu op 36 km dacht ie. Groet!